Childhood in Moria

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Lesbos has, rightly so, become a synonym for the disenfranchisement of people with codified human rights, first and foremost children and young people. Thek make up a large part of the people in Moria camp, as well as in the new Kara Tepe 2 camp.
Generally, the strengths of these people are forgotten and not conveyed in the media (actually making an open debate on the reasons necessary).
What do I mean? Of course, scarcety of goods leads to inventions and instincts of survivals are generated. But beyond this, hope and dignity persist in their lives and are, in reality, not taken away as many pictures and narratives in media suggest. Stratis Pallis, Greek aid worker of a well-known association for refugee support on the island and ex-mayor of Mytilene says: „How long can a person survive in Moria or in Kara Tepe? In winter in the cold, or in summer murderous heat? And without huan right? These people give me the strength to continue my work and not to give up.“

Lesbos ist, zu Recht, zu einem Synonym für Entrechtung von Menschen mit originären Menschenrechten geworden, allen voran Kindern und Jugendlichen, die einen Großteil der Menschen im Lager Moria ausgemacht haben, wie auch im neuen Lager Kara Tepe 2.
Vergessen und medial nicht transportiert (über die Gründe wäre trefflich zu disktuieren) werden in der Regel die Stärken dieser Menschen.
Was meine ich? Natürlich macht Not immer auch erfinderisch und ist eine Überlebensstrategie. Daneben aber lebet die Hoffnung vieler Menschen in Moria und lassen sie sich ihre Würde nicht in der Form nehmen, wie es vielerei Bilder und Narrative in westlichen Medien suggerieren. Stratis Pallis, griechischer Helfer eines namhaften Vereins für Flüchtilngshilfe und ex-Bürgermeister von Mytilene sagt: „Wie lang kann ein Mensch in Moria oder in Kara Tepe ausharren. Im Winter bei Frost, im Sommer bei mörderischer Hitze. Ohne Rechte. Diese Menschen geben mir persönlich die Kraft durch ihr Beispiel, weiterzumachen und nicht zu verzagen.“